Až přiletí výři... dostaneš tečku IX.

... protože to moc dobře nehořelo, hrábl jsem po dalším štosu novin. A z nich vypadlo cosi stočeného do ruličky...

Sešel jsem znovu k potůčku a nabral si do lahve vodu. A v tu chvíli jsem něco zahlédl – velký keramický střep. Kus džbánu. Co když? Začal jsem horečně uvažovat. Všichni předpokládali, že stařičký velekněz svitky úmyslně schoval. Co když jenom potřeboval džbán? Třeba rozbil džbán na vodu. A ty svitky byly schované ve džbánech. Pak ty svitky mohl jednoduše někam pohodit. Třeba vůbec nebyly nijak důkladně schované. Kam by je mohl dát starý roztržitý muž, který si dost dobře možná jen připravoval večeři? Co když si už ani nepamatoval, jak hodnotné je to, co ukrývají? Vzpomněl jsem si na to, jak si babička jednou utírala pusu bankovkou zkrátka proto, že po ruce nebyl jiný papír. Byli jsme tehdy rádi, že si tou bankovkou utřela jen pusu a ne něco jiného.

Díval jsem se na vodní proud, který se po pár krocích ztrácel v podzemí a rozhodl se, že se podívám, kam teče. Ale až zítra… teď mě mnohem víc zajímala má vlastní večeře.

Ráno jsem se s těžkým srdcem svlékl. Voda byla neskutečně ledová a když jsem do ní skočil, měl jsem pocit, že mi úplně svírá plíce. S velkým sebezapřením jsem strčil pod vodu hlavu a podplaval do sousední jeskyně. Byl jsem za tu chvíli úplně promrzlý a to jediné, co jsem tam zahlédl, bylo několik keramických střepů.

Rychle jsem se vrátil a vylezl z vody. Naštěstí byla o kus dál byla nepoužívaná rozpadlá kuchyně, ve které bylo ohniště. Celý jsem se klepal. Potřeboval jsem oheň. Musel jsem se rychle zahřát. S chvějícíma rukama jsem začal rychle rozdělávat oheň. Naštěstí tam bylo nějaké klestí, šišky i silnější kusy dřeva a pod několika klacíky jsem objevil i zaprášenou hromádku starých novin. Zmuchlal jsem noviny a zapálil je. Narovnal jsem na ně několik klacíků, a protože to moc dobře nehořelo, hrábl jsem po dalším štosu novin. A z nich vypadlo cosi stočeného do ruličky - svitek s kresbou výra.

S užaslým výrazem jsem ho vzal do ruky. Měl jsem pravdu. Starý roztržitý muž ten svitek opravdu někam pohodil. Mezi noviny na podpal. Ještěže ho nespálil!

A proč ho nikdo tak dlouho nenašel? Možná zemřel jen krátce poté a třeba byl tím posledním, kdo kuchyni kdy použil. Byla stará a zašlá. Rozhodně to asi nebylo místo, které bych coby zasvěcenec prohlížel, pokud bych předpokládal, že měl velekněz k oněm textům úctu a že je chtěl někam schovat.

Svitek ale musel počkat. Přiložil jsem na oheň, stáhl ze sebe mokré spodky a rychle si natáhl suché kalhoty. Ostatní oblečení ještě chvíli počká, než oschnu. Vyndal jsem si z batohu uzené maso s tím, že si ho trochu ohřeji. A v tu chvíli jsem zaslechl dupot okovaných bot, které se s jistotou blížily k místu, kde jsem se ukrýval.

Autor: Markéta Chaloupková | středa 9.3.2022 15:21 | karma článku: 4,58 | přečteno: 95x
  • Další články autora

Markéta Chaloupková

Sen o Popelce

Jen takové krátké zamyšlení o tom, jak se plní životní sny. Plní se, ale jinak, než si to představujeme.

4.4.2022 v 13:35 | Karma: 9,80 | Přečteno: 188x | Diskuse| Poezie a próza

Markéta Chaloupková

Až přiletí výři... dostaneš tečku X.

„Jas-“ začal jsem automaticky, ale rychle jsem se opravil a místo toho jsem řekl: „Jasné nebe, co tady děláš?“ Výraz hrůzy, který se jí na chvíli objevil v očích, vystřídala úleva.

11.3.2022 v 9:48 | Karma: 3,85 | Přečteno: 104x | Diskuse| Poezie a próza

Markéta Chaloupková

Pták Ohnivák 6/6

„Copak? Právě vyšla nějaká nová stavebnice?“ rýpl si Mirek. Pravoslav rozpačitě zavrtěl hlavou, kousl se do rtu a podíval se na rodiče. „Něco bych chtěl, ale skoro se to bojím říct, je to totiž moc drahé.“

7.3.2022 v 9:24 | Karma: 4,54 | Přečteno: 66x | Diskuse| Poezie a próza

Markéta Chaloupková

Až přiletí výři... dostaneš tečku VIII.

„Vstup dovnitř je samozřejmě jen pro vyvolené, kteří procházejí zasvěcením a jinak je přísně trestaný.“ Polkl jsem. Tento drobný detail mi zapomněli sdělit předem.

5.3.2022 v 11:43 | Karma: 5,12 | Přečteno: 108x | Diskuse| Poezie a próza

Markéta Chaloupková

Pták Ohnivák 5/6

„Nepotřebujeme, abys nám dávala nějaké znamení, poznáme tě i tak,“ řekla Ryška a dotkla se jejích zlatých vlasů. „Kolik to tak váží?“ řekla zamyšleně. „Chodíš totiž jako prkno, víš? Musí tě to táhnout dozadu.“

3.3.2022 v 18:51 | Karma: 0 | Přečteno: 58x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  15:09

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  15:05

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

KOMENTÁŘ: Kam sahají Macronovy ambice? Chce udávat tón, ale naráží

29. dubna 2024

Premium V Evropské unii bez Britů a v éře po Angele Merkelové je jeho hlas slyšet stále silněji....

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33,  aktualizováno  14:59

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 137x
Narodila jsem se s pupeční šňůrou připoutanou ke knize. Jsem nejen vášnivá čtenářka a bývalá překladatelka na mateřské, ale i věčný pisálek. Jsem autorkou knihy "Závěť Kryštofa Prevíta, pána z Povidliček a Satelitů" a 14ti dalších stejně neznámých titulů. Můj web: www.doctecky.cz a nabídka mých knih: https://www.palmknihy.cz/autor/marketa-chaloupkova